vinterhead2

Artikkelvisninger
433221
tor-aage
 
Tretti entusiastiske deltakere på «Idemyldringa» lørdag 20. oktober.
 
 
 
Idemyldringa er et "prosjekt" som er iverksatt av en liten gruppe som har valgt det foreløpige navnet "ressursgruppe"
 
 
 
Målet er å få et bredt engasjement rundt den videre utformingen av Ljosland som turistdestinasjon, bosted og arbeidssted.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TOR ÅGE B. EIKERAPEN FRA STORFORM LEDET MYLDRINGA
 
 
Tretti entusiastiske deltakere på «Idemyldringa» sist lørdag.
 
Det kom tretti entusiastiske deltakere på «Idemyldringa» 20. okt. Tor Åge B. Eikerapen gjennomførte norsk brainstorm på oppdrag fra en selvutnevnt ressursgruppe som har tatt mål av seg å få flere folk til Ljosland.

«Idemyldringa»,et norskere ord for brainstorming ble avviklet på initiativ fra en selvoppnevnt«ressursgruppe» som har satt seg som mål å finne ut hvordan vi kan få enda flere folk til å oppdage Ljosland som turistdestinasjon. Gruppen, som har påtatt seg ansvaret for å bringe prosessen videre består av Ole Tommy Egenes, Gunvor Ljosland, Mikael Schlezinger, Bernard Udal Olsen, Tor Einar Torjesen og Salve Ljosland.

P8161612

Her fra et av de forberedende sesjonene i ressursgruppa: f.v. Bernard U. Olsen (hytter), Tor Einar Torjesen (hytter og skisenter), Tor Åge B Eikerapen (konsulent), Ole Tommy Egenes (grunneier/utbygger), Gunvor Ljosland (skisenter) og Mikael Schlezinger (Lj. Fjellstove). Foto og deltaker: Salve Ljosland (grunneier/utbygger).

Bred representasjon.

De fremmøtte 30 personer representerte hytteeiere, grunneiere, næringsliv og utbyggere og Dnt Sør. I tillegg møtte Elling Eikerapen fra Åseral Næringsråd, Tor Stray fra Åseral Aktivitet, Erling Løfsnes fra Lindesnesregionen(Turistkontoret for Lindesnesregionen). Det var all grunn til å være fornøyd med dette, sjøl om noen grupper kanskje kunne vært bedre representert.

 

Myldringa.

Til å gjennomføre selve «myldringa» var Tor Åge B. Eikerapen fra Storform.no engasjert.

Dagens to temaer var enkle:

1. Hva er Ljoslands unike kvaliteter i dag?

2. Hvordan skal Ljosland være i 2020?
 
tor-aage
TOR ÅGE B. EIKERAPEN FRA STORFORM LEDET MYLDRINGA

 

Svarene på disse skal danne grunnlaget for det videre arbeid og det ble bestemt at ressursgruppa skal fortsette dette arbeidet og presentere et «steg 2» lørdag 2. mars 2013. Innen 1. desember skal gruppa komme med ny informasjon om fremdrift og innhold. Dette vil bli oppdatert på de aktuelle nettsteder og facebooksider.

Mange gode innspill.

Det kom fram mange gode innspill på en rekke områder fra gruppearbeidene. Som en kuriøse kan nevnes at èn mente at det mest unike med Ljosland var at om hun ble sittende fast på dårlig føre, kunne hun «bare ringe til ordføreren». Entusiasmen var stor og det var satt begrensninger på antall forslag til hvert punkt i oppgavene. Det var nok her det største problemet lå – å velge ut hvilke ting som var viktigst å fokusere på. Det var også et kriterium at man på dette tidspunkt ikke skulle gå inn i de små detaljer, men konsentrere seg om de store rammene.
 
 
oddmund
EN DELTAKER MENTE DET VAR UNIKT Å KUNNE RINGE TIL ORDFØREREN (BILDET) I KOMMUNEN OM MAN SATT FAST MED BILEN.
 
 
Resultatet er nedtegnet og samlet slik at dette kan være med å danne grunnlaget for i hvilke baner man skal tenke framover. Det finnes sikkert mange andre fine forslag der ute og vi satser på at disse kan komme fram i en slags idebank etter hvert.

Elg-gryte.

Etter sesjonen var det dekket for elg-gryte av ypperste klasse. Det var Ljosland Fjellstove som hadde stått for kokingen og i følge Ole Tommy Egenes skal han ha kjent elgens opphav personlig. Stort kortere kort-reist mat av denne slagen kan det vel neppe bli.
 
gunvo-og-thomas
GUNVOR LJOSLAND OG THOMAS TVEIT NED ELG-GRYTE FRA FJELLSTOVA
 
Ressursgruppa vil takke alle som tok seg tid til å delta. Vi håper dere «snakker om» dette og at dere blir med neste gang også.
 Her finner du link til mer fyllestgjørende detaljer fra myldringa.
 
 
 

face-plakat

Våre anbefalte leverandører:

Lavvologo hvit25092013

Utleielavvoer fra lavvo-sør 

 

terrengtransport

 

HYTTELEVERANDØREN 

Eikås hytte og hus logo

 

 lundsneve

 

  Eikenhytter-logo-200x100 2 

 

 Tor Fasseland logo

 _____________________________

 

  landskapsentreprenorene

 HytteHageservice

_____Hytte- & Hageservice_____

Bjønnåslia

Hyttefeltet på østsida. 

_____________________________

Dialekttempen for Ljosland 

 Dialekttampen

 _____________________________

  FA Egeland

_____________________________

 

 thorsland elektro

_____________________________

Skinnsalg

P3209062

__________________

Løypeinfo: skisporet.no  

_____________________________

Hva skjer på

minne-logo-250x74

_____________________

 Treprodukter

logo 1

_____________________

Finn din tur  

DNT Sør

 

________________________________

 

Lefser, flatbrød o.a.  
Tørr bjørkeved  
Avgifter og gebyrer  
   
   


AVSTANDER til Ljosland 
Oslo 385 km
Arendal 195 km
Kristiansand 114 km
Mandal 102 km
Stavanger 229 km 

Del denne siden

Del på Facebook Del på Twitter Del på LinkedIn Del på MySpace

Webløsning ©2012-15 av Salit